2. Składanie zamówienia
- Aby złożyć zamówienie niezbędne jest aktualne konto biblioteczne i brak zaległości w bibliotece.
- Należy sprawdzić, czy poszukiwanej publikacji nie ma w BUG (w katalogu online wybrać wariant wyszukiwania „Wszystko (katalog BUG + zasoby online)”) czy w innych bibliotekach FarU (w katalogu online wybrać wariant „Biblioteki FarU: UG, PG, GUMed”, żeby sprawdzić dostępność w Bibliotece PG i GUMed) lub sprawdzić w innych bibliotekach Trójmiasta.
- Należy również - o ile to możliwe - sprawdzić nazwę biblioteki, w której znajduje się publikacja.
Katalogi pomocne w wyszukiwaniu:
Katalog online po wybraniu wariantu wyszukiwania „Połączone katalogi: BN, UJ, UG, PG, GUMed etc.”
NUKAT - katalog centralny zbiorów polskich bibliotek naukowych i akademickich,
- Składane zamówienia powinny zawierać dokładne dane bibliograficzne:
Autor, tytuł, miejsce, rok wydania - w przypadku zamawiania książki,
Autor, tytuł artykułu oraz dokładny tytuł, rocznik, numer czasopisma - w przypadku prośby sprowadzania kopii tekstu zamieszczonego w wydawnictwie ciągłym. - Jednorazowo czytelnik może zamówić 5 publikacji (w tym nie więcej niż trzy z zagranicy).
- Zamówienia na publikacje z bibliotek krajowych można składać osobiście w wypożyczalni międzybibliotecznej na specjalnych formularzach lub w formie elektronicznej.
- W zamówieniu należy wybrać bibliotekę (Biblioteka Główna lub jedna z bibliotek specjalistycznych), która będzie zamówienie realizowała. Wybór biblioteki jest jednocześnie wyborem miejsca - czytelni, w której nadesłane pozycje zostaną udostępnione.
- Na jednym formularzu można zamówić jedną publikację.
- O realizacji zamówienia czytelnik zostaje powiadomiony mailem lub telefonicznie.
- Jeżeli czytelnik nie zgłosi się po zamówione materiały, Biblioteka UG obciąży go kosztami związanymi z ich sprowadzeniem oraz może pozbawić prawa korzystania z Wypożyczalni Międzybibliotecznej.
UWAGA!
Wypożyczalnia Międzybiblioteczna w Bibliotece Głównej będzie w sierpniu 2024 r. nieczynna.